onsdag den 29. april 2015

1.01 En ny start

Kære dagbog, hvor skal jeg begynde? Hvis vi tager den helt fra begyndelsen så skriver jeg dagbog fordi jeg lovede min mor, at jeg ville udforske verden, jagte mine drømme og skrive dem ned så jeg ikke glemmer alle de fantastiske ting jeg kommer til at opleve. Jeg lovede min mor dette da jeg blot var en lille pige, kort tid efter døde hun, hun efterlod mig alene i denne store verden. Min barndom og teenageår blev tilbragt på et børnehjem, ikke lige frem noget at råbe hurra for. Men hvorfor er jeg først startet nu? Tja for at være ærlig var jeg vred på min mor fordi hun døde og jeg lod nok være med at starte en dagbog fordi hun ikke skulle have den tilfredsstillelse. Med alderen kom der flere spørgsmål så som, hvem var min mor egentlig, hvad gjorde hendes dag god, hvad ville hun have sagt til mig ved livets milepæle? Det var spørgsmål jeg ikke kunne svare på og eftersom jeg ingen anden familie har er det heller ikke nogle jeg vil få svar på. Det fik mig til at tænke, på den dag ude i fremtiden jeg selv får børn, hvad nu hvis jeg også dør tidligt, og efterlader dem uden mor... Det var den tanke der fik mig til at overveje at starte med at skrive dagbog, så de har noget fra mig, mine minder, oplevelser, følelser skrevet ned i denne bog, hvis nu jeg ikke selv kan være der. 

Nu er jeg så myndig og endelig klar til at forlade børnehjemmet og har jeg tænkt mig at  gøre præcis som jeg lovede min mor, jeg vil udforske verden, jagte mine drømme og skrive det hele ned! Mit navn er Zöe Newport og jeg er klar til mit livs eventyr. Det lyder måske som en kliché, men jeg hoppede med toget og kørte til jeg fandt et sted jeg kunne lide, det endte så med at blive Willow Creek. Jeg fundet mig et lille hjem til en billig leje. Det er sent og alt det skriveri har gjort mig træt, Godnat dagbog. 

1 kommentar:

  1. Hej SES103
    Det er en super skøn start og jeg glæder mig til at læse vider og som jeg sagde til dig mundlig, at hvis den fortsætter på den her måde, vil det kunne blive til en fed roman ;-)

    SvarSlet